Modernizarea uzinelor DACIA continuă

Modernizarea uzinelor DACIA continuă

Din 2015, Uzinele Vehicule și Mecanica și Șasiuri Dacia folosesc Alliance Production Way (APW), noul sistem de producţie al Alianței Renault-Nissan. În prezent, nivelul de automatizare a proceselor de fabricaţie vehicule şi mecanică este de 5%. În următorii ani, acesta va ajunge la 20%. Investițiile realizate pe platforma industrială de la Mioveni pentru modernizarea uzinelor, între anii 2000 şi 2014, se ridică la aproximativ 1,9 miliarde de euro, din care 18,5 milioane de euro în condiții de muncă. APW este noul sistem de producție comun uzinelor din cadrul Alianței Renault-Nissan.

Din 2015, cele două uzine amplasate pe platfor­ma industrială Dacia de la Mioveni (Uzina Vehicule și Uzina Mecanica și Șasiuri) folosesc Alliance Production Way (APW) – noul sistem de producție comun uzinelor din cadrul Alianței Renault-Nissan. Obiectivul APW este acela de a ameliora profitabili­tatea și competitivitatea companiei într-o manieră durabilă.

 Uzina Vehicule

În anul 2013, în departamentul Presaj, a fost instalată prima linie de prese automată pe care se realizează piese de dimensiuni mari. Anul acesta, alte trei linii de prese au fost robotizate pentru eliminarea riscurilor de securitate și diminuarea retușurilor.

Linia de asamblare generală a modelelor Dacia existentă în departamentul Caroserie este prevăzută cu un nou sistem automatizat. Robotizarea liniilor de fabricație a caroseriilor de vehicule permite eliminarea unor posturi de sudură neergonomice pentru operatori. În prezent, în unele posturi de lucru sunt folosiți clești mari de sudură pentru accesul în anumite zone unde operațiile de sudură erau mai dificil de realizat manual. În viitor, liniile de fabricație vor îngloba noi tehnologii (ex. sudură cu plasmă, control VISIO pentru geometria caroseriei). Roboții de sudură pot realiza mai multe puncte de sudură a caroseriilor într-un timp dat decât operatorii.

În departamentul Montaj, în vara anului 2014 a fost realizată linia cu înălțime variabilă pe care caroseriile se ajustează în funcție de post, pen­tru a permite operatorilor să monteze piesele în cele mai bune condiții de ergonomie. În diverse zone ale departamentului au fost amplasate covoare rulante. În plus, zona de picking-kitting, unde sunt realizate colecțiile de piese care trebuie montate pe fiecare vehicul, a fost extinsă. Toate aceste modificări au fost implementate pentru a facilita munca operatorilor și pentru a reduce operațiile fără valoare adăugată realizate de aceștia.

„Sunt transformări vizibile în fiecare departament, fie că vorbim de Presaj, Caroserie, Vopsitorie sau Montaj. Oamenii implicați în procesele de fabricație, inclusiv în zonele unde există roboți, beneficiază de formări permanente care au scopul de a conștientiza mai bine importanța calității, a securității la locul de muncă, a costurilor angajate și a termenelor care tre­buie respectate. 93% din producția de vehicule a Dacia merge la export. Vorbim de clienți din culturi diferite, cu exigențe diferite. APW înseamnă să ne sincronizăm permanent cu clientul. În pro­cesele de fabricație, să „nu primim niciodată defecte”, să „nu pro­ducem niciodată defecte” și să „nu transmitem niciodată defecte”. Progresiv, am eliminat riscurile de accidente în anumite posturi manuale, care presupuneau operații dificile din punct de vedere ergonomic, cu implementarea roboților. Aceste schimbări se reflectă și în condițiile de muncă ale angajaților.”

 Cornel Olendraru, Director Uzina Vehicule Dacia

 

Uzina Mecanica şi Şasiuri

În departamentul în care se asamblează motoarele Energy Tce 90, o parte dintre procesele de fabricație mecanică sunt robotizate. Astfel, operațiile de manipulare a pieselor, de strângere a pieselor și de control al conformității motorului, sunt robotizate.

Spre exemplu, postul de lucru amplasat la finalul linei de asamblare (foto Departament Motoare) realizează o serie de verificări VISIO (prezența și citirea etichetei motorului, coerența referinței pie­sei, coerența tipului de piesă montată – se verifică anumite caracteristici fizice între piese cu referințe diferite etc).

Angajaţii s-au adaptat evoluției în materie de tehnologie. Ea n-a venit brusc, ci treptat. O nouă meserie a luat naştere: automatist - cel care programează și supraveghează roboții și procesele de fabricație robotizate.

Philippe Nottez, Directorul uzinei Mecanica şi Şasiuri

În departamentul unde se produc cutiile de viteze de tip TL (șase rapoarte), fabricate la Uzina Mecanica și Șasiuri, există tehnologii inovatoare: instalații de control 3D de ultimă generație, bancuri de teste pentru control acustic și vibrații, călire sub presă, mașini de transfer pentru uzinaj. Producția acestui departament este expediată către Uzina Vehicule, pentru gama Duster, și la export, către uzine ale Alianței Renault-Nissan.

Unul dintre principiile de bază ale APW este valorizarea oamenilor prin crearea unui mediu de lucru în care aceștia să poată lucra sigur și eficient. Un mediu de lucru prietenos („job friendly”) este acela în care angajații își pot atinge obiectivele de calitate, costuri și termene în siguranță, într-un mod sistematic și utilizând metode standard.

 „ Orice angajat poate contribui la performanța uzinelor. Lunar, îi premiem pe aceia care vin cu idei concrete de pro­gres pentru perimetrul lor de activitate sau pentru altul și pe cei cu rezultate bune, deschiși și implicați. Recent, am decis să invităm și familiile atunci când îi premiem și s-a dovedit o idee bună: cu toții sunt emoționați și motivați să le arate soților/soțiilor, copiilor sau părinților unde lucrează și ce fac.”

 Philippe Nottez, Directorul uzinei Mecanica şi Şasiuri

Angajații sunt încurajați să contribuie la îmbunătățirea proceselor de fabricație sau a mediului lor de lucru printr-un sistem de Idei Concrete de Progres, remunerate sau nu, în funcție de câștigul pe care îl aduc. În plus, cei mai buni angajați sunt premiați pentru rezultate și pentru atitudinea lor la locul de muncă.

Investițiile realizate pe platforma industrială de la Mioveni pentru modernizarea uzinelor, între anii 2000 și 2014, se ridică la aproximativ 1,9 miliarde de euro, din care 18,5 milioane de euro în condiții de muncă.

În prezent, nivelul de automatizare a proceselor de fabricație vehicule și mecanică este de 5%. În următorii ani, acesta va ajunge la 20%.

 


 English summary

The various multi-level upgrades of the Mioveni plants, consisting in the manufacturing of sundry components and the introduction of new technologies, were accompanied by the training of staff. Moreover, the working conditions are constantly improving.

The quality at all levels and working stations, up to the final stage (which is actually a complex test bench) became the prevailing policy.

There are various approaches to stimulate the creativity of employees to increase performance. The best proposals are rewarded by the manage­ment. 


7103 vizualizari

Galerie foto

Pentru a putea posta comentarii, trebuie sa fiti logat in contul dvs. de utilizator.

Cere Detalii sau Oferta

Completati cu numele dvs.

Completati cu denumirea companiei pe care o reprezentati.

Adresa dvs. de e-mail.

Numarul dvs. de contact.

Mesajul dvs.

Pentru abonare (la revista sau newsletter), postare comentarii sau participare la discutiile din forum, trebuie sa fiti logat in contul dvs. de utilizator. Daca nu aveti cont, click pe [creeaza un cont nou]
CAPTCHA

Introduceţi codul numeric din imaginea de mai jos.

Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.