Aboneaza-te la T&T
1. PATRAN - Soluţia completă de pre şi post-procesare în analiza cu elemente finite
2. GreenBau Tehnologie la TIB 2012
3. GreenBau Tehnologie continuă să se implice activ în instruirea studenţilor
Compania feroviară națională din Franța, SNCF, a acordat omologarea finală pentru utilizarea rulmenților NSK pentru osiile cu roți montate destinate trenurilor de mare viteză TGV. Această confirmare este încununarea unui proiect cu durata de cinci ani în cadrul căruia inginerii NSK au conlucrat strâns cu SNCF pentru a se asigura că cerințele sunt îndeplinite cu exactitate.
Deși NSK beneficiază deja de aprobări similare în Japonia, China și Coreea, este prima dată când compania primește omologarea pentru o aplicație de acest tip în Europa.
Dat fiind faptul că SNCF, cu TGV, este unul dintre cei mai importanți actori pe plan global în domeniul transportului feroviar de mare viteză și deținătoare a numeroase recorduri mondiale comerciale și de testare, inclusiv cel mai rapid tren pe roți, care a atins viteza de 574,8 km/h în 2007, NSK Europe anunță această omologare cu o deosebit de mare mândrie.
Condițiile de exploatare pentru rulmenții osiilor cu roți montate în materialul rulant feroviar sunt deosebit de grele. Acestea includ sarcini de impact radial ridicate cauzate de îmbinările șinelor de cale ferată, trecerea peste macazuri și uneori abraziuni pe calea de rulare a roții, precum și de sarcinile radiale statice și dinamice ce rezultă din greutatea încărcăturii. Există de asemenea și probabilitatea apariției sarcinilor axiale generate de mișcarea laterală, pentru că trenurile rulează adesea pe șine curbate sau apar trepidații laterale. Împreună, toate aceste forțe formează combinații complexe de sarcini ce acționează asupra rulmenților osiilor, ceea ce implică ajustări deosebit de fine la nivelul geometriei interne a căii de rulare a rulmenților. Adăugați la acestea protecția necesară împotriva elementelor ambientale, cum ar fi praful, nisipul și ploaia, precum și necesitatea unor intervale de întreținere foarte lungi și veți vedea clar complexitatea procesului de dezvoltare a produsului.
NSK are decenii de experiență în satisfacerea nevoilor clienților din sectorul feroviar. De la bun început compania a susținut dezvoltarea Shinkansen-ului japonez, una dintre inovațiile deschizătoare de drumuri în transportul feroviar de mare viteză. În vremuri mai apropiate nouă, de expertiza NSK au beneficiat și alți operatori de cale ferată de mare viteză din Coreea și China. Experiența acumulată, alături de reputația globa lă a NSK drept unul dintre producătorii majori de rulmenți, a încurajat SNCF să inițieze un dialog în octombrie 2011.
Pe parcursul proiectului care a durat cinci ani, NSK a trecut cu succes numeroase audituri ale proceselor sale de fabricație și a fost supusă unor teste intense pe bancurile de probă din facilitățile SNCF înainte de a intra în faza de testare finală în 2014. Acest pas important a avut ca rezultat montarea a 100 de rulmenți pe trenuri TGV aflate în circulație, unde au fost monitorizați îndeaproape pe durate de rulare de până la un milion de kilometri și peste.
Datorită expertizei tehnice a companiei în design, producție și aplicații, dublată de motivația și angajamentul numeroaselor persoane implicate, rulmenții au demonstrat rezultate excepționale. Fără doar și poate, cu trenurile TGV rulând la viteze de 320 km/h nu există loc de erori.
Încă un lot de 300 de rulmenți au fost livrați la mijlocul anului 2015 pentru teste suplimentare în teren, omologarea finală fiind acordată de către SNCF în 2016.
Pe baza expertizei NSK, rulmenții pentru seturile de roți TGV diferă față de cele ale concurenței prin caracteristicile interne optimizate, cum ar fi profilul rolelor, forma coliviei și a umărului de sprijin, designul etanșării și forma căii de rulare.
Rezultatele acestor atribute de design au fost observate în testele inițiale pe bancul de probă, unde rulmenții și-au demonstrat caracteristicile de anduranță și performanța excelentă în funcționare.
Cei 400 de rulmenți NSK montați la momentul actual sunt în funcțiune, majoritatea având deja peste un milion de kilometri rulați, în funcție de tipul TGV. Datorită acestui succes, NSK a primit acum prima comandă de rulmenți pentru osiile cu roți montate TGV ca și furnizor calificat al SNCF.
Pentru a putea posta comentarii, trebuie sa fiti logat in contul dvs. de utilizator.