Aboneaza-te la T&T
1. PATRAN - Soluţia completă de pre şi post-procesare în analiza cu elemente finite
2. GreenBau Tehnologie la TIB 2012
3. GreenBau Tehnologie continuă să se implice activ în instruirea studenţilor
Pe data de 29 septembrie, firma GreenBau Tehnologie a primit premiul „Service Excellence” la nivelul dealerilor OKUMA Europe, acesta fiind înmânat de Hanaki YOSHIMARO, Preşedinte OKUMA Japonia şi Norbert TEUWEEN, Managing Director OKUMA Europe. Premiile - ne bucură, atunci când le primim. Mai important este să-i facem şi pe alţii să se bucure odată cu noi. Aşa cred că stau lucrurile cu premiul primit acum de Greenbau Tehnologie. Menţiunea cu care a fost decernat, ce stă la baza premiului, este şi cea care îi face fericiţi şi pe clienţii companiei în România. Despre viziunea care a adus această recunoaştere am vorbit cu domnul Ferry GRINBERG, CEO al companiei Greenbau Tehnologie.
Interviu cu Ferry GRINBERG, CEO GreenBau Tehnologie
T&T: Pornim acest interviu de la premiul „Service Excellence” care v-a propulsat pe primul loc în Europa în cadrul grupului OKUMA. Premiul a venit şi pentru că aţi oferit în România, clienţilor dvs., ceva în mod unic pe plan european. Care sunt criteriile şi cu ce menţiune specială v-a fost decernat premiul?
Ferry GRINBERG: La decernarea premiului, reprezentanţa OKUMA din Europa a evidenţiat faptul că Greenbau Tehnologie este singurul dealer OKUMA care a reuşit legarea la internet în proporţie de 100% a utilajelor vândute, putând să ofere astfel service de la distanţă pe toate maşinile.
T&T:Aceasta este ceea ce a adus, de fapt, GreenBau clienţilor OKUMA din România? Sau este doar o completare a serviciilor oferite?
F.G.: Nu, nu doar asta. OKUMA a lansat în urmă cu 7 ani un sistem de operare CNC, sub Windows în colaborare cu Microsoft. Acest sistem permite câteva lucruri în plus faţă de sistemele care nu lucrează sub Windows. Unul dintre acestea este capacitatea de a instala programe, care lucrează cu CNC-ul maşinii sub Windows. Aici se deschid
mai multe posibilităţi tehnice, iar noi în România le utilizăm pe toate. Ca şi costuri, ele nu sunt în standard pentru toată Europa - fiind opţiuni pentru majoritatea ţărilor, dar eu am hotărât ca, pentru România, o parte dintre aceste posibilităţi să le fie oferite clienţilor ca standard în preţul maşinii. Un exemplu de opţiune este utilizarea fişierelor Excel pentru controlul productivităţii şi al uşurinţei setării maşinii. Prin această interacţiune, între fişierele Excel şi sistemul CNC, datele de proces ale maşinii se pot colecta în Excel, iar datele din fişierele Excel pot fi preluate de către maşina în lucru. Mai mult, noi am mai făcut încă ceva pentru a oferi servicii mai bune în situaţii de producţie pe maşinile noastre: am decis să legăm toate utilajele la internet şi să putem oferi din biroul nostru servicii de ajutor tehnic şi de service. Cum am reuşit? Nu ne-am oprit până nu am găsit soluţiile tehnice necesare pentru îndepărtarea nesiguranţei şi a suspiciunilor clienţilor, soluţii care respectau în totalitate cerinţele de securitate ale sistemelor acestora. Şi astfel, 100% din maşinile OKUMA vândute în România sunt legate la Internet.
T&T: Pare neverosimil faptul că pe piaţa din România dumneavoastră aveţi 100% maşini conectate şi acest lucru vă face unic pe piaţa din Europa (inclusiv cea Occidentală).
F.G.: Da. S-a dovedit din cele spuse de conducerea OKUMA Europe că, după noi, dealer-ul care are cele mai multe maşini legate la internet este undeva în jur de 60%. Şi aceasta deoarece în 40% dintre cazuri nu li s-a permis. Ei nu s-au gândit la soluţia de a nu lega utilajul la reţeaua companiei, ci, individual, direct la internet. De fapt, asta are legătură cu sistemul nostru de service şi datorită acestui fapt noi putem oferi servicii tehnice mult mai bune clienţilor. Sunt mulţi clienţi care ne preferă pentru că ştiu că achiziţionează un utilaj ce are un suport în spate, nu numai de service ci şi tehnic, gratuit, permanent prin intermediul sistemului pus la punct de noi. Aici aş dori să menţionez că între Microsoft şi OKUMA colaborarea a început în urmă cu 10 ani, ceea ce face posibilă acum legătura cu CNC-urile.
T&T: Ştiu că aţi prezentat live la TIB 2016 câteva funcţii ale unui sistem de control al producţiei - Smart Factory - pe care OKUMA îl pune la dispoziţia clienţilor săi. Care au fost reacţiile în urma prezentării?
F.G.: În urma prezentărilor realizate în faţa celor din managementul firmelor, aceştia au înţeles foarte repede necesitatea unui asemenea sistem de control al producţiei. Au fost firme care au spus că s-au gândit deja să facă un astfel de sistem, însă ofertele au fost la un nivel de preţ foarte ridicat - de zeci de mii de euro, altele care încearcă să implementeze un sistem de urmărire a producţiei şi firme care au implementat astfel de sisteme, dar care, chiar dacă nu au costat foarte mulţi bani şi cu toată implementarea bună pe care au făcut-o, nu reuşesc să ajungă la eficienţa unui program verificat, cum este cel de la OKUMA. Toţi au fost surprinşi că, aproape fără costuri, se poate ajunge la un asemenea nivel de control al producţiei. În general, toată lumea a recunoscut necesitatea unui astfel de sistem, iar dacă şi costurile sunt la nivelul acesta, îşi doresc să-l implementeze. Managementul companiilor credea, până acum, că implementarea unui sistem de control al producţiei înseamnă o investiţie foarte mare. După TIB, au fost directori de firme care au luat legătura cu noi şi avem foarte multe cereri pentru implementarea sistemului.
T&T: Întreb o chestiune practică: dacă sunt client, de ce anume am nevoie ca să pot implementa acest sistem de control al producţiei oferit de OKUMA şi cât durează instruirea utilizării?
F.G.: Practic, concret, pe utilaj trebuie să introducem un API (Application Programming Interface), care are costul până într-o 1000 de euro, după aceea vă trebuie un calculator bun, care poate să analizeze, să controleze şi să arate totul online. Nu trebuie un server special. Orice calculator bun din birou poate fi folosit. Asta e tot. Noi introducem programul în maşină şi facem toate legăturile. Programele sunt disponibile şi sunt descărcate de pe OKUMA America, fiind toate gratuite. Orice problemă pe parte de IT o rezolvăm noi. Este o parte din serviciile generale pe care le oferim, pentru că suntem interesaţi ca procesul să meargă. Şi dacă după cinci luni nu mai funcţionează, ajutăm firmele să rezolve problemele pentru ca sistemul să fie folosit. Iar instruirea de utilizare durează 2, 3 ore.
T&T: Şi tot concret, aş dori să punctăm, care sunt avantajele punctuale ale clienţilor din momentul în care şi-au instalat sistemul de control al producţiei?
F.G.: După părerea mea, este foarte importantă posibilitatea de a afla imediat problemele care apar în producţie şi astfel puterea de a le rezolva cât mai repede.
După 3 luni se vede creşterea semnificativă a profitului, fără nicio investiţie. Doar datorită acestui sistem. Se va vedea cum, cu aceleaşi resurse, productivitatea este mult mai bună şi apoi cifra de afaceri creşte - acesta fiind avantajul principal. Mai e ceva ce nu am spus în legătură cu premiul. Unul dintre criteriile în atribuirea premiului, pentru că nu ajungea faptul că am legat utilajele 100% la internet, era să nu existe nicio plângere împotriva firmei de la niciun client din România. OKUMA îşi monitorizează toţi dealerii: dacă avem o problemă cu un utilaj, cum o rezolvăm; cum reuşeşte echipa de service să instaleze utilajele, mai ales cele mari, dublă coloană, care au cerinţe speciale; cum instruim oamenii, sistemul de instruire al personalului de service, felul cum se instruieşte în Germania personalul; cum stăm cu cantitatea de piese de schimb din magazia GreenBau etc. Toate lucrurile acestea sunt punctate de către OKUMA, şi trofeul este primit pe baza acestui punctaj general.
T&T: Care este mentalitatea care stă la baza acestei abordări a relaţiei cu clienţii şi a sistemului de servicii GreenBau, pentru că poate nu era neapărat necesar să conectaţi toate maşinile, să implementaţi sistemul ăsta de aproape 6 ani? Care a fost viziunea să o faceţi totuşi?
F.G.: Viziunea vine din experienţa mea de fost producător. În secunda când un producător cumpără un utilaj, abia atunci încep problemele, nu se termină. Abia atunci începe să simtă lipsa de cunoştinţe legată direct de utilajul respectiv şi de trecerea la un alt sistem de producţie. Să spunem că o firmă are acum 20 de utilaje CNC şi al 21-lea este un utilaj cu mai multe axe. Înseamnă că personalul din această firmă trebuie instruit să lucreze şi pe cel de al 21-lea utilaj care vine în fabrică, cel cu 5 axe. Pentru acesta, abordarea este complet diferită, sistemele de prelucrare sunt complet diferite, cei care dau în lucru proiecte de prelucrare pe un utilaj cu 5 axe au alte standarde de precizie şi de calitate. Dacă înainte s-a lucrat pentru firme cu anumite pretenţii de calitate, pe o maşină în 5 axe se lucrează pentru companii de top, iar această firmă are nevoie de ajutor, nu doar pentru a instala utilajul. Are nevoie de ajutor în producţie: cum să programeze, cum să producă, cum să micşoreze costurile, ce scule sunt necesare, ce operaţii trebuie făcute. Ca să putem oferi gratuit aceste servicii, aşa cum o facem acum, nu puteam decât să legăm toate utilajele la internet. Altfel noi am fi avut costuri foarte mari, care trebuiau suportate de cineva, nu puteau fi gratuite. Deci, acesta a fost începutul şi viziunea legată de serviciile de care are nevoie cel care cumpără un utilaj, începând cu momentul în care l-a cumpărat. Iar acum, cu sistemul de control al producţiei, încercăm să creştem productivitatea clientului. Din nou fără costuri, toate acestea nu ar fi fost posibile dacă nu aveam legăturile acestea la internet. Acesta a fost punctul de bază, care ne-a permis după aceea să oferim toate serviciile GreenBau de azi.
Pentru a putea posta comentarii, trebuie sa fiti logat in contul dvs. de utilizator.