Aboneaza-te la T&T
1. PATRAN - Soluţia completă de pre şi post-procesare în analiza cu elemente finite
2. GreenBau Tehnologie la TIB 2012
3. GreenBau Tehnologie continuă să se implice activ în instruirea studenţilor
Specialistul în anvelope şi cauciuc din Hanovra s-a dezvoltat permanent, ajungând să se numere printre cei mai importanţi furnizori internaţionali pentru industria auto. Continental are actualmente în jur de 160.000 angajaţi în mai mult de 190 de puncte de lucru din întreaga lume.
Furnizorul internaţional pentru industria auto Continental a sărbătorit pe 8 octombrie aniversarea a 140 de ani de existenţă a firmei: compania cu sediul la Hanovra, înfiinţată în anul 1871, s-a dezvoltat continuu, mai ales în ultimul deceniu, transformându-se dintr-un simplu specialist în anvelope şi cauciuc într-un furnizor internaţional de prim rang pentru industria auto. „Noi le stăm alături clienţilor şi partenerilor noştri de afaceri din întreaga lume, ca un partener competent şi de încredere, participând ca factor decisiv la tendinţele cele mai importante din industria auto actuală: siguranţa, mediul şi automobilele accesibile“, a declarat preşedintele Continental, Dr. Elmar Degenhart (foto). „Cei aproximativ 160.000 de angajaţi pe care îi avem în întreaga lume constituie baza pentru realizarea cu succes a strategiei noastre privind o dezvoltare profitabilă. Aici se adaugă şi experienţa noastră de mulţi ani, puterea noastră de inovare, internaţionalizarea aflată în continuă expansiune precum şi portofoliul nostru larg de produse din cele mai variate domenii de afaceri.“
Continental a fost înfiinţat la 8 octombrie 1871 de către nouă bancheri şi industriaşi din oraşul german Hanovra, ca societate pe acţiuni cu numele de ,,Continental - Caoutchouc- und Gutta-Percha Compagnie". Capitalul de bază de atunci, de aproximativ 300.000 de taleri corespunde în ziua de azi unei sume de circa 6,3 milioane de euro. La uzina principală de la Hanovra, cei aproximativ 200 de angajaţi de atunci fabricau, printre altele, produse din cauciuc moale, ca de exemplu termofoare, păpuşi pentru copii, materiale cauciucate şi cauciucuri masive pentru trăsuri şi biciclete.
În anii 1880, cifra de afaceri se situa la aproximativ 3,3 milioane de mărci. Aceasta corespunde în ziua de azi unei sume de aproximativ 21,5 milioane de euro. Spre comparaţie: în 2010, cifra de afaceri a concernului Continental la nivel mondial a fost de 26 miliarde de euro. În acest an, obiectivul privind cifra de afaceri a companiei este de cel puţin 29,5 miliarde de euro.
Continental 1906
La sfârşitul anilor 1920, firme importante din industria germană a cauciucului s-au alăturat ,,Continental Gummi-Werke AG". Orientarea internaţională a companiei a avut loc abia în anii 80 ai secolului XX, atunci când, prin achiziţia la nivel european a societăţii americane din domeniul anvelopelor, Uniroyal Inc., preluarea producătorului nord-american de anvelope General Tire, cumpărarea participării majoritare la firma portugheză Mabor, precum şi la producătorul ceh de anvelope Barum, activităţile internaţionale au depăşit chiar şi graniţele Europei.
La sfârşitul anilor '90, concernul Continental s-a reorientat strategic: primul pas a fost achiziţionarea, în 1998, a activităţilor Automotive Brake & Chasis (Teves) aparţinând ITT Industries. În 2001, Continental a achiziţionat producătorul internaţional de electronice Temic, aparţinând concernului Daimler. Astfel, specialistul în anvelope şi cauciuc Continental şi-a mai creat un pilon de susţinere a activităţii de furnizare pentru industria auto, pentru a putea amortiza mai bine activitatea ciclică. În 2006, prin achiziţia de la Motorola a producţiei de sisteme electronice pentru automobile, Continental şi-a extins activităţile de producţie, printre altele în domeniul telematicii. ,,Prin preluarea Siemens VDO Automotive AG, cea mai mare achiziţie din istoria companiei, Continental s-a poziţionat printre principalii furnizori pentru industria auto. Astfel, ne-am consolidat simultan poziţia de pe piaţa europeană, nord-americană şi asiatică", a declarat Degenhart.
Încă de la început, Continental a beneficiat de o competenţă tehnologică extraordinară. Continental a fost prima întreprindere din lume care a conceput anvelope profilate pentru automobile (1904), jenţi demontabile pentru automobile de curse (1908) şi a fost prima întreprindere germană care a produs pneuri fără cameră de aer (1943). Cu ajutorul Continental-Schwingmetall (1932), un compus din cauciuc şi metal, s-a obţinut amortizarea şocurilor şi a zgomotului provenite de la motoare.
Şi în prezent, Continental încurajează dezvoltarea de tehnologii cheie pentru anvelopele lor produse în serie: sistemul electronic de stabilitate (ESC) a intrat în anul 1998 în producţia în serie, ca un sistem de siguranţă activ şi de viitor de la Continental. În acest an, ESC de la Continental intră, prin modelul MK 100® în cea de-a patra generaţie produsă. Numai în Germania, actualmente, 80 % dintre toate noile automobile aprobate sunt echipate cu sisteme ESC de la diferiţi producători.
Tehnologiile pentru sisteme de propulsie hibride se află în portofoliul Continental încă din 1997. În calitate de prim producător la nivel internaţional, Continental a început în 2009 producţia în serie de baterii litiu-ion pentru utilizare la autovehicule cu sistem de propulsie hibrid. În septembrie 2011, Continental a început marea producţie în serie a unui dispozitiv sincron fără pământuri rare, de mare eficienţă, care permite crearea unui autovehicul electric complet ecologic. Pânzele de tipar ecologice de la Continental, la a căror producere emisiile de CO2 sunt reduse cu 70%, au primit premiul ,,Ideea anului 2011".
Puterea de inovaţie a companiei Continental este atestată an de an de numeroase înregistrări de brevete: în 2011, în toate domeniile de activitate ale companiei, se prevede brevetarea a circa 1.100 de invenţii.
Cu ocazia aniversării companiei, în acest an au avut loc deja mai multe petreceri individuale ale celor peste 190 de puncte de lucru Continental din întreaga lume. În Germania, de exemplu, punctul de lucru din Regensburg s-a mutat pentru o zi de miez de septembrie într-un parc, atunci când mai multe mii de angajaţi au sosit împreună cu familiile şi prietenii la „W/I/R – Ziua Angajaţilor Family & Friends“. În holul clădirii administrative centrale din Hanovra este deschisă momentan o mică expoziţie cu exponate din cei 140 de ani de istorie Continental.
Continental în România
Până la sfârşitul anului 2010, Continental a investit în activităţile din România peste 500 de milioane de euro. Automotive Group şi Rubber Group sunt reprezentate în România. Continental deţine opt unităţi de producţie, trei centre de cercetare şi de dezvoltate în Timişoara, Sibiu, Carei, Arad şi Iaşi. Continental este partener al unui joint-venture în Slatina şi al unui centru de distribuţie al anvelopelor pentru Europa de Est, în Săcălaz. Continental are în prezent aproximativ 10.000 de angajaţi în România.
Pentru a putea posta comentarii, trebuie sa fiti logat in contul dvs. de utilizator.