Lucrări de recondiţionare a podurilor metalice

Lucrări de recondiţionare a podurilor metalice

Îndepărtarea vopselei și a altor elemente similare de pe structurile de oțel, se poate realiza prin sablare.

Este cea mai eficientă metodă de procesare a tablei şi profilelor metalice, atât din punct de vedere financiar, cât şi din perspectiva normelor de protecţie a mediului.

Echipamentele de la BLASTRAC utilizează diverse tipuri de abraziv permiţând operatorilor să adapteze procesul în funcţie de necesităţi şi de tipul de vopsea aplicată pe suprafaţa metalică.

Lucrările de recondiţionare a podurilor sunt cele mai solicitante din pricina termenelor limita foarte stricte. După cum se ştie, închiderea unui pod, în scopul reparării acestuia, determina o mulţime de dificultăţi de gestionare a traficului

În vecinătate şi poate afecta indirect o parte din afacerile care se derulează în zonă.

În acest context sablarea poate ajuta la soluţionarea rapidă şi în condiţii de siguranţă a uneia dintre etapele întregului proces de reparaţii.

Recomandări pentru suprafeţele orizontale (foi de tablă aflate sub covorul asfaltic)

În vederea refacerii protecţiei anticorozive, după înlăturarea covorului asfaltic, foile de tablă trebuie sablate pentru îndepărtarea ruginii şi a diferiţilor contaminanţi în scopul activării suprafeţelor.

Sablarea este o tehnologie superioară şlefuirii, răzuirii, perierii sau curăţării cu flacără. Se recomandă folosirea echipamentelor cu turbină, cu circuit închis, special destinate sablării suprafeţelor orizontale.

Sugestii pentru suprafeţele verticale şi pentru cele neregulate (suprastructuri)

Pentru acest gen de lucrări, echipamentele de sablare recomandate sunt cele pneumatice, cu jet deschis. Se folosesc pentru îndepărtarea straturilor vechi de vopsea, a ruginii şi a altor tipuri de contaminanţi sau materiale de acoperire. Au avantajul manipulării uşoare, putând fi folosite pentru sablarea zonelor cu acces limitat (greu accesibile).

Testarea condiţii climatice – Elcometer 319

Monitorizarea condiţiilor climatice ca temperatura suportului, temperatura aerului, umiditatea relativă şi a punctului de rouă este de cele mai multe ori vitală în aplicarea cu succes a unui înveliş.

Un înveliş aplicat pe o suprafaţă umedă va avea o aderență slabă la materialul de bază, lucru care va determina, în timp, desprinderea de acesta. Drept urmare materialul de bază va fi afectat de coroziune şi va necesita costuri suplimentare de refacere a învelişului.

Temperatura scăzută a aerului solicită, la rândul ei un timp prelungit pentru uscarea învelişului.

Dispozitivul Elcometer 319 poate monitoriza toţi aceşti parametri.

Zincarea oferă protecţie anticorozivă reducând la minim costurile de întreţinere

Confecţiile metalice (stâlpi, grinzi, gusee, piloni, structuri metalice), componente ale infrastructurii rutiere şi feroviare, se deteriorează rapid atunci când nu beneficiază de un sistem de protecţie adecvat, care să facă faţa problemelor create de coroziune, abraziune şi acţiuni mecanice. Întreţinerea şi repararea unor astfel de componente generează costuri mari şi, câteodată, din cauza amplasamentului, probleme legate de întreruperea activităţii în zonă.

Sistemul de protecţie anticorozivă cu zinc depus prin metalizare oferă următoarele avantaje:

  •  rezistență mecanică mai mare;
  •  rezistenţă sporită la umiditate şi la alternanta cald-rece;
  • posibilitatea ca sistemul de protecţie a suprafeţelor metalice să fie configurat în funcţie de solicitările chimice şi mecanice la care va fi supus

Stratul (50-250µm) se va aplica cu echipamente de metalizare cu flacără (MK61, MK73) sau cu echipamente de metalizare cu arc electric (ARC140, ARC701, ARC170).

Alegerea echipamentelor de metalizare ţine seama de productivitatea necesară, de mărimea pieselor de protejat şi de condiţiile de lucru.

Întrucât echipamentele nu sunt destinate exclusiv lucrului în ateliere, ele pot să realizeze depuneri şi la faţa locului, fie pentru piese noi, fie în scopul realizării unor lucrări de reparaţii.

Un astfel de echipament de metalizare poate să dovedească, o dată în plus, capacitatea constructorului de a acoperi garanţia produselor sale şi de a rezolva eventualele probleme ce pot să apară după montarea confecţiilor metalice (repararea locală a vechilor depuneri se adresează şi procedeelor electrochimice sau celor de imersie în topitura).

Instruirea personalului în vederea lucrului cu astfel de echipamente se realizează într-un timp relativ scurt, mai ales dacă operatorii sunt recrutaţi din rândul sudorilor sau vopsitorilor.

Testarea aderentei – Elcometer 107

Pentru a oferi protecţie anticorozivă de lungă durată, stratul de zinc depus trebuie să aibă o bună aderenţa la materialul de bază. Verificarea acestei legături între depunere şi materialul de bază se efectuează prin metoda Cross-Hatch, cu ajutorul dispozitivului Elcometer 107.

 

În urma vopsirii se recomandă verificarea grosimii de strat

Importanta determinării grosimii de strat:

  • dacă învelişul aplicat este prea gros înseamnă că s-a produs o risipă de vopsea, care a determinat automat o creştere a costurilor;
  • În plus, un înveliş prea gros va crăpa în timpul procesului de uscare şi va necesita, deci, costuri suplimentare de refacere
  • În mod contrar, dacă învelişul aplicat este prea subţire, materialul de bază nu va fi acoperit corespunzător, favorizând astfel apariţia coroziunii.

Pentru a:

  •  obţine grosimea de strat uscat dorită;
  •  evita pierderile de vopsease recomandă determinarea grosimii filmului umed cu ajutorul „pieptenelui” Elcometer 112.

  

 

Grosimea stratului uscat = grosimea strat umed x volum continut de solid %

Verificarea grosimii stratului uscat final se va face cu dispozitivul Elcometer 456.


3153 vizualizari

Galerie foto

Pentru a putea posta comentarii, trebuie sa fiti logat in contul dvs. de utilizator.

Cere Detalii sau Oferta

Completati cu numele dvs.

Completati cu denumirea companiei pe care o reprezentati.

Adresa dvs. de e-mail.

Numarul dvs. de contact.

Mesajul dvs.

Pentru abonare (la revista sau newsletter), postare comentarii sau participare la discutiile din forum, trebuie sa fiti logat in contul dvs. de utilizator. Daca nu aveti cont, click pe [creeaza un cont nou]
CAPTCHA

Introduceţi codul numeric din imaginea de mai jos.

Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.