
Aboneaza-te la T&T
1. PATRAN - Soluţia completă de pre şi post-procesare în analiza cu elemente finite
2. GreenBau Tehnologie la TIB 2012
3. GreenBau Tehnologie continuă să se implice activ în instruirea studenţilor
Unul dintre cei mai mari producători de porțelan din România, cu peste 40 de ani de tradiție în branșă, intenționează acum să investească și mai mult în automatizarea fabricii. După implementarea cu succes a roboților FANUC în sistemul de producție, firma decide să acorde și mai multă încredere utilajelor.
Marca înregistrată ,,Apulum” sună cunoscut multor oameni în Europa, amintind de porțelanurile de calitate pentru industria HoReCa (Hoteluri– Restaurante-Cafenele), precum veselă, seturi de ceai și de cafea, vaze și multe altele. Datorită cererii în creștere pentru porțelanurile de înaltă calitate din întreaga lume, pentru a veni în întâmpinarea așteptărilor clienților săi, Apulum a trebuit să-și modernizeze producția folosind tehnologii de ultimă generație în automatizarea uzinelor. Roboții FANUC au fost aleși pentru a suplimenta lucrul manual din fabrica și pentru a asigura calitatea produselor în punctele cele mai critice ale procesului de fabricație.
,,Prin introducerea roboților, cel mai mare beneficiu pentru noi nu a fost accelerarea producției, ci reducerea numărului de produse cu defecte. Trebuie păstrat profitul în producție și o cale de a-l obține este fabricarea a cât mai puține produse defecte. Am reușit să atingem 95-97% produse de calitate A+, care anterior reprezentau în jur de 85%. Îmbunătățirea procentuală cu 10% a fost generată de roboții FANUC” – declară domnul Alvaro Santini, proprietarul Apulum.
Evident, implementarea roboților nu a avut loc fără provocări. Inginerii au muncit din greu pentru a integra roboții în sistemul deja existent și nu a fost o sarcină ușoară să convingă angajații mai în vârstă să accepte roboții în preajma lor. Totuși, un an mai târziu, chiar și cei mai îndârjiți împotriva utilizării roboților au recunoscut că Apulum nu ar fi putut atinge vreodată un asemenea standard de calitate la acest volum de producție, având atât de multe produse diferite, fără ajutorul soluțiilor de automatizare.
De la stânga la dreapta: proprietarul firmei Apulum, dl. Alvaro Santini, integratorul de la Inno Robotics, dl. Ioanes, și directorul tehnic, dl. Dorogan
Apulum combina lucrul manual și automatizarea pentru a minimiza numarul de produse cu defecte. În prezent uzina fabrica produse de calitatea A+ în proporșie de 97%
Într-o măsură din ce în ce mai mare, experții de la FANUC sugerează că cererea pentru automatizarea uzinelor nu își are întotdeauna originea în latura de producție, ci vine din partea clienților. Un motiv esențial pentru care Apulum a trebuit să introducă roboți în producție este, în parte, reprezentat de faptul că marii beneficiari, cu contracte pe termen lung, cereau produse cu calitate constantă, iar automatizarea robotizată este calea de a obține această calitate.
Schimbările din producție nu înseamnă că Apulum va exclude, pe viitor, forța de muncă umană în uzinele sale. Dimpotrivă: automatizarea a asigurat viitorul fabricii și a permis ca Apulum să construiască o a doua fabrică. Așa cum spune domnul Alvaro Santini, „Pentru producătorii de porțelan, tehnologia de producție este ca o autostradă. Există o bandă de viteză mică, pentru cantități mai mici care implică foarte mult lucru manual, o bandă pentru viteză medie care combină lucrul manual cu automatizarea și banda de viteză mare, unde automatizarea robotizată reprezintă o parte crucială a producției, pentru a putea livra produse de calitate înaltă în cantități mari. Însă, roboții sunt ca niște pahare goale. Este nevoie de oameni pentru a le da sens.”
Un partener de încredere în automatizarea uzinelor
Inno Robotics a fost fondat în 2011 fiind, la început, un integrator pentru FANUC. Datorită profundei înțelegeri a automatizării de care firma a dat dovadă, Inno Robotics și-au dublat venitul de la an la an. Colaborarea de succes cu FANUC a permis ca Apulum să exploateze la maximum soluția de automatizare a fabricii, să facă față provocărilor, obținând o productivitate mare și o calitate excelentă a produselor.
ATTILA BAGDI este Marketing Specialist FANUC HungaryKft.
Pentru a putea posta comentarii, trebuie sa fiti logat in contul dvs. de utilizator.