
Aboneaza-te la T&T
1. PATRAN - Soluţia completă de pre şi post-procesare în analiza cu elemente finite
2. GreenBau Tehnologie la TIB 2012
3. GreenBau Tehnologie continuă să se implice activ în instruirea studenţilor
Universitatea Politehnica din Bucureşti a organizat, pe 20 octombrie 2014, workshop-ul ,,Oportunităţi şi job-uri în domeniul automotive” în cadrul proiectului ,,Student azi! Profesionist mâine! – îmbunătăţirea procesului de inserţie pe piaţa muncii a studenţilor din domeniile tehnic/economic/medical veterinary (IMPULS)”, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, ID POSDRU/160/2.1/S/139928.
Principalele aspecte abordate în cadrul acestui atelier de lucru au fost următoarele:
Atelierul de lucru a fost deschis de către dl. Rector, prof.dr.ing. George DARIE, care a prezentat, în sinteză, activităţile proiectului din această perioadă. S-a subliniat faptul că atelierele de lucru reprezintă cel mai important instrument prin care potenţialii angajatori se pot implica în organizarea practicii studenţeşti şi în eventuale modificări ce pot fie aduse curriculei diferitelor specializări de licenţă în domeniul tehnic.
Dl. prof.dr.ing. Adrian BADEA a scos în evidenţă faptul că UPB, prin Centrul de Parteneriat cu mediul economic, este deschis pentru propuneri constructive din partea firmelor partenere, pentru participarea în proiecte comune de formare continuă, de cercetare sau de practică a studenţilor. În funcţie de domeniile de interes ale fiecărui participant, Centrul de Parteneriat cu mediul economic organizează întâlniri care îşi propun să valorifice rezultatele cercetării ştiinţifice din universitatea noastră
Dl. dr.ing. Constantin STROE, Director General şi Preşedinte al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România, a fost invitatul special al atelierului de lucru. Domnia sa a remarcat utilitatea acestor întâlniri, a transmis studenţilor faptul că şi-au ales să studieze într-un domeniu dinamic şi cu mari şanse de angajare în posturi de ingineri de producţie sau de cercetare. Pentru realizarea acestui lucru trebuie să fie motivaţi, să pună pasiune în ceea ce fac şi să caute stagiile de practică cele mai potrivite profilului lor de competenţe. Dl. Constantin STROE a avut mai multe intervenţii, răspunzând diferitelor întrebări puse de participanţii la dezbatere şi încercând să contureze un profil al absolventului care să fie potrivit pentru domeniul automotive. A remarcat faptul că firma Dacia a devenit un brand respectat în toate colţurile lumii şi acest lucru promite, pentru viitor, noi locuri de muncă.
Dl. Onuţ ILIESCU, Redactor Şef al revistei Tehnică şi Tehnologie, s-a implicat în subiectele supuse discuţiilor şi a propus să existe paşi concreţi care să fie făcuţi, pentru intensificarea colaborării dintre Universitate şi mediul economic. O idee valoroasă a fost aceea de a lucre în echipă pe teme interdisciplinare, care să provină din domeniul economic.
D-na Georgeta CARDOS, reprezentant al companiei Honeywell Garrett, a subliniat buna colaborare dintre companie şi UPB şi propune ca unele cursuri din domeniul asigurării calităţii să fie ţinute la UPB împreună şi în colaborare cu specialişti din cadrul companiei.
A fost remarcată, de către toţi participanţii, cerinţa firmelor de a angaja ingineri cu solide cunoştinţe profesionale, care să pună pasiune în ceea ce fac şi care să aibă cel puţin un stagiu de practică efectuat la o companie din domeniu.
Firma de recrutare Grafton România a publicat recent faptul că în domeniul automotive, producţia de automobile a devenit destul de dezvoltată în ţările din Europa Centrală şi de Est şi a influenţat semnificativ domeniul ingineriei şi producţiei. Astfel, un inginer în automatizari poate câştiga în România un salariu de până la 2.500 euro pe lună, în timp ce în Turcia salariul mediu este de 2.167 euro, iar în Cehia de 2.000 euro. Pentru a ajunge însă la un astfel de salariu în domeniul Ingineriei şi Producţiei, nu este necesară numai o specializare academică, ci şi o experienţă relevantă de 2-5 ani; doar 23% dintre poziţiile în domeniu sunt de tip entry-level. România are în prezent un parc auto de peste 4,5 milioane de maşini, iar pe orizontala acestui domeniu există multe firme de piese auto care au nevoie de ingineri specializaţi. Astfel, oricine este pasionat de domeniu, poate urma o facultate cu profil tehnic, specializată pe construcţia de maşini şi va avea cele mai mari şanse de angajare.
În cadrul atelierului de lucru, participanţii au lucrat la descrierea profilului absolventului cu studii superioare tehnice, care să aibă angajabilitate sigură pe piaţa muncii. Pentru absolventul cu studii tehnice superioare, acesta s-a conturat astfel:
Pentru a putea posta comentarii, trebuie sa fiti logat in contul dvs. de utilizator.