
Aboneaza-te la T&T
1. PATRAN - Soluţia completă de pre şi post-procesare în analiza cu elemente finite
2. GreenBau Tehnologie la TIB 2012
3. GreenBau Tehnologie continuă să se implice activ în instruirea studenţilor
Industria auto este într-o continuă schimbare, constructorii auto sunt angajaţi într-o dinamică extraordinară şi o competiţie acerbă. Este şi cazul Renault şi Dacia, care propun vehicule inovatoare, soluţii ingenioase, chiar noi modele de business.
România are un lanţ complet de dezvoltare auto, datorită Renault
În acest context, furnizorii de componente auto trebuie să ţină pasul, mai ales aici în România, unde grupul Renault a creat un întreg lanţ de dezvoltare auto – design, inginerie, testare, fabricare, vânzare, post-vânzare.
Alături de specialiştii prezenţi în fiecare etapă a dezvoltării unui vehicul, furnizorii beneficiază de oportunităţi unice de dezvoltare. Ei trebuie să investească însă în noi tehnologii şi produse, pentru a rămâne competitivi pe o piaţă auto anevoioasă.
Producătorii de piese plastice trebuie să se dezvolte
Într-o industrie în continuă schimbare, în căutarea de tehnologii inovatoare privind sisteme de producţie low-cost a pieselor plastice din industria automobilelor, structura de furnizori din România are nevoie de o expansiune a strategiei de business privind investiţiile în tehnologii noi.
Necesitatea extinderii spre noile tehnologii de realizare a maselor plastice este evidentă, pentru că ea permite ca structura industrială din România să crească în competenţe privind dezvoltarea de noi produse şi o creştere a know-how-ului. Toate aceste lucruri sunt imperativ necesare pentru o dezvoltare durabilă. Ele necesită însă timp şi încredere, pentru că doar în acest fel se construieşte competitivitatea pe termen mediu şi lung. Profitul imediat este una din axele unei dezvoltări non-durabile.
Noile tehnologii pentru mase plastice
Tehnologiile de decor ale produselor pentru industria auto, şi nu numai, prevăd utilizarea de maşini de injecţie cu periferice de rulaj ale filmelor de decor, aşa numitele tehnologii one-shot prin care decorarea pieselor plastice se poate face direct, în procesul de injecţie. Această metodă permite optimizarea timpului de realizare a pieselor şi obţinerea unui preţ competitiv, dacă facem o comparaţie directă cu costurile realizării procesului de injecţie plus adăugarea procesului de vopsire ulterior.
Un nou trend în cadrul decorării maselor plastice este acela al injecţiei în culoare, proces care conferă avantajul obţinerii unor piese similare procesului de vopsire, prin înlocuirea directă a vopselei cu materiale plastice deja colorate. Acest trend este unul ce se dezvoltă rapid, fiind utilizat frecvent de tot mai mulţi constructori de automobile.
De asemenea, un număr mare de tehnologii de tip MUCELL, Insert Molding, InMold Labelling, Mas Color şi altele, duc la reducerea de costuri de producţie şi, implicit, a preţului final al piesei.
Inovaţia şi colaborarea continuă sunt esenţiale
În contextul economic dur al pieţei auto, un efect pozitiv se poate crea prin realizarea de inovaţii, de noi soluţii tehnice, în scopul scăderii preţurilor de producţie. Un real progres în acest sens este implicarea directă a furnizorilor de materii prime în industria maselor plastice din România. Ei participă activ încă din faza de debut a proiectelor, furnizează date tehnice legate de material şi folosesc know-how-ului privind aplicarea noilor tehnologii în cadrul produselor low cost.
Interesul marilor companii pentru noile tehnologii de injecţie, în cadrul industriei de mase plastice din România, duc la o evoluţie ascendentă în aplicarea de noi soluţii tehnice inovatoare, conform sondajelor realizate cu aceste companii. Să nu uităm că proporţia maselor plastice într-un vehicul este de cel puţin 15%!
Gama de vehicule Logan este într-o continuă expansiune, iar aşteptările clienţilor privind calitatea sunt din ce în ce mai mari. De aceea, pentru a putea face faţă unei pieţe globale extrem de concurenţiale din punct de vedere al costurilor, al capacităţii de cercetare, inclusiv furnizorii din România trebuie să se adapteze noilor cerinţe şi, mai mult, sa ofere următorul pas tehnologic.
Structura de furnizori din România are nevoie de o creştere a competenţelor, a capacităţii de cercetare şi dezvoltare şi de implementarea de birouri de studii produs/proces solide. Pe termen mediu și lung, avantajele se vor vedea atât la un nivel material, cât şi la un nivel ştiinţific şi profesional.
Ştefan-George Malea este Lider Tehnic Local, Membru Grup Strategie Funcţii Amont Accesorii Exterioare Filiera maselor plastice, Renault Technologie Roumanie. Ştefan Malea lucrează în RTR din luna iulie a anului 2007, în direcţia care este responsabilă de dezvoltarea echipamentelor interioare şi exterioare ale vehiculului.
Pentru a putea posta comentarii, trebuie sa fiti logat in contul dvs. de utilizator.