
Aboneaza-te la T&T
1. PATRAN - Soluţia completă de pre şi post-procesare în analiza cu elemente finite
2. GreenBau Tehnologie la TIB 2012
3. GreenBau Tehnologie continuă să se implice activ în instruirea studenţilor
SKF - liderul mondial în domeniul rulmenților - utilizează în întreaga lume mai mult de 5000 de mașini-unelte. Datorită cunoștințelor aprofundate în domeniul rulmenților de super precizie și în ingineria Ansamblelor Arbore Principal (AAP), SKF are experiența necesară pentru recondiționarea tuturor tipurilor de broșe (AAP), folosite pentru o gamă largă de aplicații și industrii. SKF recondiționează și modernizează anual mai mult de 6000 de AAP în Centre de Reparații cu dotări de ultimă oră, distribuite la nivel global. Serviciul de recondiționare se adresează tuturor tipurilor de AAP pentru mașini-unelte, indiferent de producătorul acestora. Prețurile oferite sunt flexibile, fiind stabilite pe baza unui raport profesional de demontare și inspecție; tarifele sunt astfel diferențiate funcție de defectele constatate și de lucrările de recondiționare necesare.
Procesul de recondiţionare AAP în SKF Solution Factory Romania
Conștienți fiind de faptul că pentru o mașină- unealtă, Ansamblul Arbore Principal (broșa) este vital în realizarea producției planificate și a calității produselor, recondiționarea AAP se desfășoară după o procedură strictă pentru fiecare AAP, menită să asigure întotdeauna aceeași calitate înaltă a serviciului.
Recepţia AAP
Personalul tehnic inspectează vizual fiecare AAP înainte de demontare, pentru a identifica semne exterioare care pot fi puse în legătură cu defectarea broșei. Fiecare AAP este înregistrat, iar rezultatele investigațiilor și testelor, măsurătorile și concluziile analizei sunt documentate în formulare standardizate ce vor însoți AAP pe tot parcursul reparației.
Demontare
Într-o zonă dedicată se execută cu atenție demontarea AAP, urmărindu-se semne de contaminare, lubrifiere necorespunzătoare, încărcare excesivă, ori alte elemente care pot arăta cauzele defectării AAP. Odată demontată, fiecare piesă este curățată pentru a îndepărta coroziunea ori alte defecte de suprafață. Urmează spălarea componentelor într-o mașină de spălat industrială (apă fierbinte și detergent special), apoi uscate cu jet de aer.
Inspecţie
Piesele AAP curățate perfect sunt aduse în camera de inspecție și măsurători, cameră cu temperatură controlată, unde tehnicieni calificați inspectează și analizează fiecare componentă a AAP privind dimensiuni, bătăi, aliniere, paralelism, toleranțe dimensionale și geometrice.
Inspecția nu se limitează doar la verificări dimensionale. În funcție de construcția broșei inspecția va cuprinde toate elementele aplicabile din următoarea listă:
În urma investigațiilor făcute, se întocmește un Raport de Demontare
Recondiţionare
În procesul de recondiționare se execută o diversitate de operații, în funcție de problemele relevate în procesul de inspecție.
Oricum, pentru orice unitate AAP se execută următoarele operații:
Alte operații care pot fi necesare sunt: refacerea cotei de montaj pentru rulmenți pe arbore și/sau în carcasă, înlocuire arcuri sistem fixare sculă, refacere înfășurare stator (electrobroșă), înlocuire componente care nu pot fi recondiționate cu componente noi, dar și altele.
Asamblare
Tehnicieni cu înaltă calificare execută asamblarea într-o cameră curată, cu temperatură controlată, folosind rulmenți de super-precizie noi, scule și dispozitive specializate, instrumente de măsură dedicate, fazele asamblării fiind verificate conform normelor tehnice de acceptare SKF.
Rodaj şi testare
După asamblare fiecare AAP (broșa) este instalată pe standul de testare unde ansamblul este rotit, în paliere, începând de la turații scăzute până la turația nominală, cu durată corespunzătoare stabilizării termice pe fiecare palier. Pe durata rodajului broșa este monitorizată cu senzori de temperatură și vibrații.
La terminarea rodajului se execută verificarea finală prin vibrodiagnoză, valorile măsurate fiind înregistrate în Raportul de testare. Acest raport este eliberat pentru fiecare AAP recondiționat și cuprinde informații privind operațiile de recondiționare, parametrii înregistrați la rodaj, dar și bătăile radiale și axiale ale portsculei.
Pentru a putea posta comentarii, trebuie sa fiti logat in contul dvs. de utilizator.